onsdag 1 augusti 2012

Ett dygn senare...

...så är Kärleken del 1 i trilogin Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell utläst. Låg vaken till tre i morse, delvis på grund av den envisa snuvan som gör att jag får svårt att andas om jag ligger ner, men även för att boken var så jäklarns bra. För jo - förväntningarna höll. Ibland snörvlade jag inte enbart av förkylningen, det är en sådan fin, sorglig och grym bok! Den beskriver så väl allt man gör i kärlekens namn, i föräldraskapets namn, men att det kanske inte räcker. Den beskriver ett kallt åttiotalssverige som fanns när jag var barn och som jag är glad att jag var för ung för att uppleva på riktigt. Förstår inte riktigt hur jag ska kunna samla tankarna för att skriva en riktig recension senare, men jag har tid på mig. Nu lämnas boken vidare till mamma som väntat lika ivrigt som jag på den här stunden.

6 kommentarer:

  1. Håller med, snörvlade också betänkligt och jag är inte ens lite förkyld... Tror att denna trilogi kommer bli en klassiker vad det lider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han blir verkligen bara bättre och bättre. Var som sagt rädd att jag förväntade för mycket, men nej. Det var SÅ bra. Anar också klassiker.

      Radera
  2. Jag hade också svårt att skriva mitt inlägg om denna bok som berörde mig så starkt. Gardell har aldrig varit bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska skriva en riktig recension senare fast just nu undrar jag faktiskt hur det ska gå till. Och jag håller helt med: han har nog aldrig varit bättre!

      Radera
  3. Gud vad spännande det ska bli att äntligen få läsa den! Jag står inte ut med väntan! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar faktiskt på att läsa om den innan jag skriver en recension. Vet inte riktigt hur jag ska kunna skriva om den, den har fyllt mig med känslor men hur få ner det på papper?

      Radera