tisdag 7 augusti 2012

30 Days of Harry Potter - Day 14: Favorite book cover

Även om jag vid den första genomläsningen läste alla utom den första boken på engelska så är det de svenska omslagen som har fastnat hos mig. Alvaro Tapia har gjort ett helt fantastiskt arbete. Det är färgglatt, detaljerat och vackert och min enda pyttelilla invändning är att Harry, Hermione och Ron ser ganska mycket yngre ut än de fjorton år de ska föreställa. Jag kan titta på Harry Potter och den flammande bägaren nästan hur länge som helst.


4 kommentarer:

  1. De svenska omslaget är verkligen superfina! Gillar inte alls de HP-omslag som mer ser ut som naivistiska skämtteckningar.
    Mitt favoritomslag är nog Halvblodsprinsen. :P Gillar när det är lite mörkare stämning, och så är ju Dumbledore med! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jätteroligt att de svenska omslagen står sig så bra internationellt sett!

      Halvblodsprinsen är r i k t i g t fin även den. Men i och med att det är en (eldsprutande!) drake med på Den flammande bägaren så fanns det inte riktigt några alternativ för min del. :-)

      Radera