onsdag 29 augusti 2012

30 Days of Harry Potter - Day 22: Aspired Quidditch position

Jag har alltid tyckt att Quidditch är en av de få aptråkiga delarna av Harry Potter för kom igen, flera sidor av detaljerat beskrivna matcher? Nej tack. Har alltid skumläst och bläddrat förbi så fort jag kunnat för att komma till mer intressanta delar. Trots att jag exempelvis gärna tittar på fotboll så har jag heller aldrig klarat av att läsa om sporten, Åshöjdens BK och liknande var aldrig något för mig. Att välja vilken position man skulle vilja ha i Quidditch får mig att vilja singla slant om det hela så jag säger väl... beater då. Enbart för att det är Fred och Georges positioner.

4 kommentarer:

  1. Håller med, tyckte också de var de tråkigaste delarna av boken :P

    SvaraRadera
  2. Själv är jag tvärtom. Står inte ut med fem minuters fotbollsmatch, men blev riktigt engagerad i de påhittade quidditch-matcherna :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är tur att vi alla är olika! :-)

      Radera