söndag 26 augusti 2012

30 Days of Harry Potter - Day 20: Funniest moment

Det är nästintill omöjligt att välja ett roligt ögonblick då det finns så många, speciellt i början av serien innan allt blivit så allvarligt och mörkt. Älskar alla gräl och tjafs mellan Ron och Hermione, speciellt det som slutar med att hon fräser: Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have! Men de som jag förmodligen skrattat mest åt är bröderna Fred och George Weasley, redan i de första böckerna charmade de mig så otroligt mycket de korta ögonblick de var med.


9 kommentarer:

  1. Ja nog måste det vara Fred och George som står för den allra största delen av de roliga ögonblicken ;) Jag älskar dock hela scenen du nämnde med Hermione och Ron - underbar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är mycket med för att vara de roliga, clownerna med upptåg, men samtidigt så tycker jag ändå att de är mer än så. Fast givetvis väldigt, väldigt roliga. :-)
      Just den scenen med Hermione och Ron är så fantastisk då den börjar infekterat men sen bara blir lättnad och skratt. Väldigt fint skrivet.

      Radera
  2. Svar
    1. Jag älskar både böckerna och filmerna även om böckerna har ett djup som inte går att få fram på två timmars film. Det blir en annan sak. Men absolut inte sämre, bara annorlunda.

      Radera
  3. Jag tycker faktiskt att Hagrid är rolig och att Rowlings humor kommer fram mycket mer i böckerna. När han varit hos jättarna och slänger (drak??)kött över ansiktet för att ta bort värken. Och när Hermione ska prata med Grawp. Och när Fred och George hämnas på Umbridge...Jaa, det finns många moments:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja Hagrid glömde jag lite bort här men blev genast lite full i fniss bara vid tanken på vissa scener. Han är ofta riktigt rolig, speciellt då han inte menar att vara det. Fast när jag tänker på de gånger jag skrattat högt (både i böckerna och filmerna) så är det tvillingarna Weasley som oftast varit i farten. :-)

      Radera
  4. Fred och George är nog absolut roligast :) Jag tror nästan att scenen jag fortfarande skrattar mest åt (eller så tror jag det för att det var den första riktigt roliga F&G-scenen) är i första boken när de precis ska åka iväg med tåget, Molly har sagt att hon inte vill få ett brev om att de har sprängt en toalett eller något och Fred (eller George, vem det nu var) ropar till Ginny: "We will send you a Hogwarts toilet seat". Tycker det är hysteriskt roligt. Men ja, det är ju min humor det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de! :-)Redan från första början så stod de för mycket av komedin, även om de inte var med långa stunder så skrattade jag högt i stort sett varje gång de dök upp. S p e c i e l l t kul blir det ofta när de får skäll av mamma för alla bus. Men även senare när saker är mycket allvarligare så lyckas de få in humor i seriösa situationer. J.K. Rowling har gjort det mycket snyggt.

      Radera