tisdag 21 augusti 2012

Utmaning: 8 fakta/vanor om dig själv

Har blivit utmanad av Vargnatts bokylla so here goes!

Regler för utmaningen:
Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

  1. Jag arbetar som systemadministratör på en mobiloperatör där jag är en av två ansvariga för företagets hundra butiker i Sverige och Danmark. Förstår inte riktigt att jag hela mitt arbetsverksamma liv jobbat med siffror och datorer när jag helst av allt skulle vilja göra något med bokstäver och text. Gör om gör rätt liksom.
  2. Jag tycker bättre om och förstår mig bättre på djur än människor och har svårt att tänka mig att leva utan något med päls.
  3. Min musiksmak består till stor del av den fantastiska kombinationen hårdrock och schlager.
  4. Min stora svaghet vad gäller mat är dipp. Sedan vad jag dippar spelar ingen större roll: chips, grönsaker, disktrasa… Bara det finns dipp!
  5. Är svårt beroende av Torchwood, Doctor Who, Supernatural och många andra liknande teveserier.
  6. Jag inte bara avskyr jobbets automatkaffe – jag häller även i mig oräkneliga koppar av det varje dag.
  7. Jag har en seriefigurs-plåster-mani. Köper alla sorter jag hittar och har medicinhyllan i städskrubben hemma full med Batman-, Bamse-, Aristocats-, Prinsess-, HeMan- och Powerpuff-plåster. Brukar glädja besökande barn med skrubbsår.
  8. (De jag hade på jobbet just nu.)
  9. Har årskort på AIK-fotboll och försöker även se så många hockeymatcher per år som jag kan. Fast nämn helst inte Friends Arena... jag har ännu inte riktigt kommit över det faktum att älskade Råsunda ska rivas.
Jag utmanar: Fiktiviteter, Det mörka tornet, Linda på Swedish Zombie och Boken är tankens barn. Som vanligt så tvingar jag ingen att svara och har du precis blivit utmanad av någon annan så kan du strunta i att göra om hela faderullan.

9 kommentarer:

  1. Nej men vad kul!! Intressanta fakta om dig! :-) Jag ska försöka svara under dagen!!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår mig också bättre på och gillar djur bättre än människor. Skulle vara galet tomt utan djur i livet. Och Torchwood, Doctor Who och Supernatural är även de serier jag är beroende av :D
    Kul att du svarade! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag gjorde. :-) Det var bara roligt. Tack för att du utmanade!

      Radera
  3. Hårdrock och schlager är ju en inte helt given kombination, men bra intressant ;) Seriefigursplåster-mani låter också spännande, men själv skulle jag nog inte kunna vänta på skadade barn utan använda upp alla roliga gubbar själv, även om jag inte blödde ;)

    Ska försöka svara inom en snar framtid, men hu vad svårt att komma på några bra saker att ta upp ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, jag använder alla fina plåster så ofta jag bara kan! :-) Blev nästan glad när jag klippte mig i fingret härom veckan. Och så fort någon får minsta lilla sticka så prackar jag på dem färgglada plåsterlappar.

      Kul, ser fram emot dina svar!

      Radera
  4. Åh va underbart med en plåstersamling =) blev så glad när jag läste det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du förresten hittat Powerpuff-plåster på senaste tiden och var i så fall?
      För ska ha powerpuff tema på phaddergruppen i år ^^

      Radera
    2. :-) Det är en otroligt nördig liten samling och den gör mig glad också.

      Mina powerpuffplåster var en present från en vän som varit utomlands så nej, jag vet tyvärr inte om de finns att köpa i Sverige. Åh vad kul med powerpufftema!! :-)

      Radera