tisdag 14 augusti 2012

30 Days of Harry Potter - Day 16: Favorite Hogwarts house

Förstår inte riktigt hur jag ska hinna skriva recensioner nu när jag byter lägenhet varannan natt och datorn blir kvar hemma hos mig, men läsa har jag åtminstone ork och tillfälle för på pendeln till och från jobbet varje dag! Så jag kör några 30 Days of Harry Potter så länge, de är roliga att klura på och så behöver man inte skriva så djupa analyser.

Jag har inte riktigt tänkt på det men alltid förutsatt att jag skulle vilja vara Gryffindor, men efter att i Pottermore blivit insorterad i Ravenclaw så insåg jag något förvånad hur förtjust jag blev. Ville genast rusa ut och köpa allt med Ravenclaws märke på SF-bokhandeln men lugnade ner mig efter att ha räknat ihop vad allt det jag ville ha skulle kosta... Men nog blir det en halsduk senare i höst.

Ravenclaw, we aren’t put off by people who march to a different tune; on the contrary, we value them!



4 kommentarer:

  1. Ravenclaw FTW, som sagt ;) Jag har en Ravenclaw-slips och ett tygmärke som jag köpt för ett tag sedan men nörden i mig skulle gärna vilja ha en halsduk också :) Det kanske vore något att ha på bokmässan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där Hogwarts-slipsarna är riktigt snygga, skulle mer än gärna ha en sådan. :-) Fast när jag skulle ha den på mig är en helt annan fråga... Men det blir definitivt en halsduk så fort det blir kallt nog för en!

      Klart det passar sig för bokmässan. :-) Fattas bara annat.

      Radera
    2. Ja, det är väl kanske nördtillfällen som Bokmässan, Science fiction-mässan och Swecon ;) Den enda gång jag haft den var när jag och en kompis gick omkring i likadana Ravenclaw-slipsar på en Peace&Love- festival. Men det var kul :)

      Radera
    3. Bara för nördtillfällen? Pah! Jag kommer ha min halsduk hela vintern. :-)

      Radera