lördag 11 augusti 2012

Ja, hur gick det med sommarläsningen?

Ha! Säger jag i en hånfull ton som betyder: hur kunde jag ens börja tänka mig att det skulle bli såsom jag planerat. Jag veeet ju hur jag alltid gör allt för att komma undan det schemalagda och bestämda. Så kanske får jag se tre av nio som ganska bra ändå? Eller.. hrm, harkel. Nej. Men då gör jag som Bokstävlarna och hänvisar oväntat läsresultat till att sommaren faktiskt inte är slut förrän den sista augusti. Så jag har ännu tid på mig att ta mig igenom Röda rummet, I morgon när kriget kom och Svärdets makt. Fast nu på måndag så börjar jag jobba igen och jag har ansvar för fyra katter på två olika ställen i tre veckor framåt, så det kommer bli en hel del flängande fram och tillbaka mellan min lägenhet och mammas. Men jag har inte slutat hoppas på att det här läsflytet som jag äntligen kommit in i ska hålla i sig trots att semestern tar slut. För jag har ju trots allt läst jättemycket, bara inte de böcker jag trodde.



8 kommentarer:

  1. Imorgon när kriget kom vill jag minnas som jättebra, fast det var länge sen jag läste den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också läst den tidigare men ville gärna läsa om så mycket av hela den bokserien som möjligt under sommaren. Det gick ju sådär... :-)

      Radera
    2. Ja, just det, det var nog med dig jag diskuterade om filmen var bra eller inte, var det inte så? :)

      Radera
    3. Ja, det var det nog. :-) Och jo, det var den. Riktigt bra faktiskt.

      Radera
  2. Det är helt rätt inställning! :) Själv har jag nu faktiskt endast en (1!) bok kvar av min i förväg planerade sommarläsning så jag tror faktiskt att jag kommer hinna med allt innan sommaren är slut. Men då var jag iofs ganska försiktig och hade enbart med fem böcker i listan ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ligger du mycket bättre till än vad jag gör. Jag har två tegelstenar plus fyra "normalböcker" kvar... Och med mitt kringflängande just nu så får jag nog bara anse mig besegrad. :-) Eller hitta billiga upplagor av böckerna och peta in dem i min lånade läsplatta. Ska försöka göra som du gjort nästa gång och inte gå ut för hårt med för många böcker.

      Radera