måndag 24 september 2012

Doctor Who + Peter Jackson = awesome?

Kan inte riktigt släppa Doctor Who-helgen så jag mjuklandar så här måndag förmiddag med ett inlägg som enbart repeterar ett rykte, en (visserligen ömsesidig) önskan men absolut inget konkret eller bestämt. Matt Smith har i en intervju sagt att han gärna skulle se att Peter Jackson regisserade ett avsnitt av Doctor Who: "Let's get Peter Jackson to direct one and go and make it in New Zealand. I would love to, I will campaign endlessly to come over and film there." Och Peter Jackson svarade: "I'm a huge Doctor Who fan, and I think Matt's fantastic. Just name a time and place, and I'll be there!"



Kan ni tänka er hur fantastiskt detta vore om det blev sant!? Jag vet att det ofta pågår öppet smicker skådespelare och regissörer emellan i pressen, men jag kan ändå inte låta bli att hoppas en smula.

(Såja, nu ska den är bloggen återgå till att handla om böcker. Men jag kunde inte låta bli att publicera detta efter en sådan otrolig kärleksbomb som Fiktiviteters Doctor Who-helg har varit.)

4 kommentarer:

  1. Det skulle kunna bli jättebra -- man får hoppas att ryktet är sant och att det går att ordna någon gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan börjat fantisera om det fantastiska avsnitt som Jackson skulle kunna göra! Håller verkligen tummarna för att det blir av någon gång.

      Radera