torsdag 29 mars 2012

Unboxing with cat

Efter två helt galna och långa arbetsdagar när jag kämpat ensam på min avdelning eftersom min kollega är sjuk så behövde jag den belöning som väntade mig när jag kom hem idag. Två krispigt nya böcker! Skuggsida av Belinda Bauer och Skalpelldansen av Jenny Milewski. Stort tack Modernista och Telegram Förlag! Jag gillade Bauers första bok, Mörk Jord, väldigt mycket så jag har goda förhoppningar om Skuggsida. Och hur spännande låter det inte med en svensk skräckroman?


Fick givetvis hjälp att packa upp paketen av en perser som inte kunde sitta still utan därför blev lite suddig.

10 kommentarer:

  1. Skalpelldansen läste jag häromveckan. Utmärkt att du också ska läsa! Blir kul att kolla här på recensionsdagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt! Den verkar ligga på många bokbloggares Just-nu-läser-jag-lista för tillfället.

      Radera
  2. En svensk seriemördare... vem kan motstå det? Jag bor ett par km från platsen där en kropp hittas =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag hur som helst! I varje fall inte i bokform, de verkliga vill jag nog hålla så långt ifrån mig som det bara går.

      Radera
  3. Jag fick också Skalpelldansen skickad till mig igår! :) Vill egentligen börja läsa genast men ska läsa ut de jag håller på med först ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var v ä l d i g t lockande att börja läsa. :-) Men jag ska göra som du och läsa ut det som jag påbörjat. Recensionsdatum är ju ändå så långt fram i tiden, ingen brådska.

      Radera
  4. Hej igen! Nu tänkte jag berätta hur Skalpelldansen slutar! Eller? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det till att vara ivrig att diskutera. Eller vill du bara spoila? ;-)

      Bad zombie. Down boy.

      Radera
    2. Hä! Klart jag inte ska spoila nåt. Jag gillar boken och det ska bli intressant vad ni andra tycker. Bland annat vad gäller frågan vad som är läskigt och inte.

      Radera
    3. Oh, spännande. Nu ser jag ännu mer fram emot att läsa den! :-)

      Radera