onsdag 5 september 2012

Bloggkattsutmaning!

Feuerzeug kallade till bloggkattsutmaning och jag var inte sen att svara. Reglerna är enkla - det finns inga regler! Men man skulle på något sätt återskapa en ruta i en serie (se Feuerzeugs inlägg för serie och andra detaljer) angående bokbloggare och deras mani med att fota katter med böcker. Så. Här är mitt bidrag. Med vissa ändringar då. Cocktailglaset blev ett vanligt vinglas, oliven blev en alien och drinkparaplyet blev visst en fallskärm... Och hela kalaset utspelar sig i köket då mina katter på inga villkor får vistas på vardagsrumsbordet (den enda regeln vi har, men den håller vi extra hårt på) och då fick jag visst med en tidning och plastburk i bakgrunden. Men, men. Jag fick kämpa hårt för att bondkatten skulle ligga ner och inte tugga på snörena till fallskärmen (mutor i form av godis förekom) så jag är väldigt nöjd ändå.

 
BLISS!!!

8 kommentarer:

  1. Stört kul! Önskar att jag var hemma hos föräldrarna så jag med kunde testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vansinnigt roligt! Bilden blev inte alls bra, men kul var det. :-)

      Radera
  2. Haha roligt! Funderar på att gå emot utmaningen och göra detta med hund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska göra det fast med hund! :-) Det finns ju inga regler. Passa på att gå lite crazy.

      Radera
  3. Så grymt rolig! Alien... fallskärm... Suverän!

    SvaraRadera
  4. utöver allt fint, så EXTREMT snygg utgåva av min favoritbok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man!! :-) Kul. Är ett fynd från min mammas bokhylla.

      Radera