fredag 14 september 2012

30 Days of Harry Potter - Day 30: Favorite spell

Jag har en stor förkärlek för de enkla trollformlerna, de som trollkarlarna och häxorna ibland använder nästan utan att de märker det själva. De vardagliga. Som Alohomora som öppnar lås eller  Oculus Reparo som Hermione lagar Harrys glasögon med flera gånger.


Det här har varit en väldigt rolig utmaning, både lättare och svårare än jag trodde. Somliga frågor har varit riktigt kluriga och det enda jag har att klaga på är ordningen de kom i. De flesta av de stora och roligare frågorna kom precis i början, kanske skulle man ha blandat upp det bättre. Men, men. Mer än något annat så har det som sagt varit riktigt kul.

2 kommentarer:

  1. Så bra att du haft roligt! :) Jag planerar att dra igång den här också efter att jag är klar med "30 days of books" som tar en eeevig tid för mig då jag hela tiden glömmer bort det! xD haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också tänker köra igenom den! Och jag vet precis hur du menar... sådant här tar m y c k e t längre tid än man först tror. :-)

      Radera