söndag 15 juli 2012

Vad jag ska läsa under semestern

I morgon börjar min semester och idag har jag och bondkatten ägnat oss åt att inventera semesterläsningen. Två av böckerna, Fever Pitch och Mor gifter sig är halvlästa, Alla Själars Natt är påbörjad. Röda Rummet har jag försökt med tidigare men aldrig kommit igenom, får se hur det går den här gången och om det faktum att det är Strindbergs år i år hjälper något. Jag har medvetet valt att inte lassa upp för många böcker, läser jag ut dessa innan semestern är slut så kommer det inte finnas några som helst problem att fixa en ny hög på köksbordet.



Röda rummet, av August Strindberg
I morgon när kriget kom, av John Marsden
Fever Pitch, av Nick Hornby
Pandemonium, av Laura Oliver
Mor gifter sig, av Moa Martinson
Sargassohavet, av Jean Rhys
Hello Kitty måste dö, av Angela S. Choi
Alla själars natt, av Deborah Harkness
Svärdets makt, av George R.R. Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar