onsdag 25 juli 2012

30 Days of Harry Potter - Day 11: Most handsome character

I min värld så beskriver ordet ”handsome” en snygg man och ”beautiful” en snygg kvinna, sen får Jane Austen säga vad hon vill. Så det är så jag väljer att tolka det här och nästa inlägg (most beautiful charachter).

Snyggaste mannen var svårt, riktigt svårt. I boken så tänkte jag mig Sirius Black som ganska attraktiv, för jag ska inte sticka under stol med att jag har en grej för långhåriga män, och även om Gary Oldman ser bra ut så var han inte helt så som jag tänkte mig karaktären. Sen har vi Lucius Malfoy. Givetvis struntar vi för ett ögonblick i att han är ond (ond, schmond) för snygg är han baske mig trots den elaka tatueringen och det fulblonderade håret. Och sen har vi de flesta bröderna Weasley, både Charlie och tvillingarna kvalar in högt på den här listan. Men den karaktär som jag ändå måste välja är Oliver Wood, han är den med det mest perfekta (men därmed inte sagt mest intressanta) utseendet. Så, därför:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar