onsdag 18 juli 2012

30 Days of Harry Potter - Day 8: Favorite subject

Jag har alltid förstått mig bättre på djur än människor så förmodligen vore Care of Magical Creatures något för mig. Fast Hagrids val av arter är ärligt talat ofta ganska läskiga. Och visst händer det mycket spännande under lektionerna i Defence Against the Dark Arts men jag har en känsla av att jag förmodligen inte skulle vara så duktig på det. Fast det finns en lektion (som visserligen enbart beskrivs i första boken) jag verkligen skulle vilja vara med på och det är flyglektionerna, blir lycklig bara av att tänka på det. Är extremt uttråkad av alla Quidditch-matcher, men själva flygningen... åh, där har ni något för mig.

2 kommentarer:

  1. Muggle studies, kanske ;)

    Trots att Potions-lektionerna ofta framställs som särskilt hemska tycker jag ändå att de verkar rätt spännande. Och så Snape som lärare ... frågan är om man skulle stå ut med honom i längden, även om han definitivt är väldigt kunnig inom sitt ämne.

    /Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Muggle studies skulle man kunna få bra betyg i! ;-)

      Jag har verkligen funderat på det där med Potions... Älskar Professor Snape som karaktär och att läsa om hans lektioner (eller se dem på film) men frågan är hur jag skulle klara mig där på riktigt. Ämnet i sig är jäkligt spännande.

      Radera