söndag 4 december 2011

Kort mässrapport



Hade ändå viss kontroll över mig själv på mässan i lördags, jag gick inte helt bananas. Bara så där lagom mycket. Tyvärr var väntetiden till zombieporträtten mer än två timmar när jag kom dit så det blev inte av men jag köpte en TWD-kalender och den väldigt nödvändiga TWD-vattenflaskan (gillar att det står "drickbart vatten" på etiketten) hos Apart Förlag. Sen blev det även en Doctor Who-tröja och serieboken Den glädjelösa ön, den senare efter tips från Schitzo-Cookie. Allt som allt så hade jag väldigt, väldigt roligt, gick flera varv runt hallen som var märkbart större än den de hade förra året. Trots att där var mycket folk så var det inte alls samma trängselkänsla som det varit förut. Man behövde inte armbåga sig fram utan kunde till och med kliva lite åt sidan på många platser utan att hela tiden stå ivägen.

Är det verkligen ett helt år innan det är dags för nästa mässa..? Suck.

4 kommentarer:

  1. Va trevligt, väldigt väldigt avis!

    Kul att du köpte Den glädjelösa ön, hoppas du tycker om den lika mycket som jag gjorde.

    SvaraRadera
  2. Miriam: Oh, den var jättefin. :-) Men precis som du skrev: alldeles för kort.

    SvaraRadera
  3. Ursnygg vattenflaska! Vad fanns där förutom Apart på zombiefronten?

    SvaraRadera
  4. Swedish Zombie: Det fanns zombiesaker utspridda lite överallt. Såg ingen monter som b a r a var tillägnade zombier (förutom Apart då), men det fanns filmer, böcker och tröjor.

    SvaraRadera