söndag 25 december 2011

Julklappsböcker

Med ens så tycker jag lite bättre om julen. Eller så är det min familj jag i ett slag älskar lite, lite mer. Fick så många böcker jag (mer eller mindre) fint hintat om och mitt enorma I-landsproblem just nu är hur jag ska finna tiden att läsa dem alla. Så. Oerhört. Tacksam. För en bra kväll och för att pojkvännens mamma som spenderade julafton på akuten inte led av något värre än en väldigt smärtsam sträckning i ryggen, vi hann tänka många otäcka tankar där ett tag.


Rachel Caine - Glashuset
Michael Cunningham - När natten faller
Elin Grelsson - Du hasar av trygghet
Sofia Nordin - Gå sönder, gå hel
Michelle Paver - Evig natt
Belinda Bauer - Mörk jord
Kerstin Ekman - Grand final i skojarbranschen
J.K. Rowling - Harry Potter och fången från Azkaban
J.K. Rowling - Harry Potter och den flammande bägaren


4 kommentarer:

  1. Inga dåliga bokklappar. Paver och Bauer är jag riktigt nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Snajsiga paket! Bauers Mörk jord gillade jag jättemycket. En av årets bästa böcker! Så där har du något att se fram emot. :)
    Det ska bli intressant att läsa vad du tycker om Evig natt sedan. Är lite småsugen på den.
    God fortsättning! :-D

    SvaraRadera
  3. Monika: Just de två var de jag var mest intresserad av också. Och idag bestämde jag mig för att läsa Paver. :-)

    SvaraRadera
  4. Sofia: Vad roligt höra bra saker om Mörk jord! Nu ser jag ännu mer fram emot att läsa den. :-)

    God fortsättning!

    SvaraRadera