onsdag 14 december 2011

Buffy säsong tre

Några, mer eller mindre, överraskande reaktioner efter två dagar i Sunnydale. Ja, jag brände en hel säsong på en gång...

  • Kläderna. OMG, kläderna! Var det verkligen så länge sedan?
  • Att jag faktiskt förstår och till och med tycker om Cordelia den här gången.
  • Att jag återigen får en liten crush på Oz.
  • Att jag tidigare inte reagerat på hur hårda de är  mot varandra. Då menar jag inte hur de behandlar monstren utan hur speciellt Buffy, Willow och Xander är sinsemellan. Hur arga de så ofta är, hur mycket de gråter i sin ensamhet och på vilket förvirrande sätt de "fixar" problemen. För de kan prata, gräla, skrika och låta tårarna rinna i all oändlighet men det löser sig först när de blivit attackerade av demoner som Buffy dödar. Sedan är allt frid och fröjd, bara så där.
Ber om ursäkt för det andra inlägget på två dagar som inte handlar om läsning och böcker men förkylningen har helt slagit ut min förmåga att koncentrera mig på längre text. Men i morgon tar jag av mig mjukisbyxorna och återvänder till den riktiga (suck...) världen. Samt åter går till att bli en läsande människa istället för en som i rasande fart kan knappa sig fram på dvd-menyerna utan att titta på fjärrkontrollen.

4 kommentarer:

  1. Kollar också Buffy säsong 3 nu. Men har bara kommit ca halvvägs, jag sparar mig lite :P

    Ja kläderna är hur komiska som helst! ^^ Har även börjat se om Förhäxad och det är ännu värre, Phoebe kan ha så fula kläder att jag inte vet var jag ska ta vägen. URK!

    Håller med om de andra punkterna med, förutom om Oz, är mer kär i Spike :P

    <3 Buffy

    SvaraRadera
  2. Miriam: Kul att du också tittar på Buffy nu!

    Spike är ju fantastisk men han är inte med så mycket i säsong tre, han dyker upp på heltid först i säsong fyra (som jag givetvis började titta på så fort trean var slut). Något nämnvärt är även hur mycket r o l i g a r e säsong fyra är än trean.

    SvaraRadera
  3. Kläderna är sjukt roliga (och gräsliga). Lite som när jag såg om Sex and the City och de hade sånt där 90-talsbrunt läppstift i början. Haha!

    SvaraRadera
  4. Maria: Tack och lov så var sällan Buffy och gänget lika modemedvetna som de i Sex and the City. För det som var extremt snyggt för femton år sedan blir lätt enbart extremt i backspegeln. :-)

    SvaraRadera