fredag 2 december 2011

SciFi-mässa

Ikväll är det pub på jobbet men jag kommer åka hem så fort som det bara går för att inte riskera att vara trött och tråkig på The Scandinavian SCI-FI, Game & Film Convention på Stockholmsmässan i Älvsjö på lördag! De har fått större mässhall än de hade förra året då syret i lokalen var praktiskt taget slut redan vid lunch och trängseln fick mig att kokonga (jo, det är ett ord) under en monter.

Förstår inte riktigt vad medlemmar från komediserien ’Allo ’Allo har där att göra men i övrigt så är det ett nördparadis med Star Wars-Lego, äkta filmrekvisita, signeringar och fotografering med skådespelare och allt annat man kan önska sig. Jag bara kan inte gå in där utan att spendera en mindre förmögenhet på actionfigurer och bara det att det då och då går förbi Stormtroopers gör det värt priset!




Och Swedish Zombie, har du sett att Apart Förlag kommer att vara där? Om man köper The Walking Dead-album så får man ett zombieporträtt.

(Alla bilder är lånade från http://www.scifiworld.se/)

6 kommentarer:

  1. ÅH låter ju toppen, synd att jag inte var i Stockholm den helgen istället :P

    Själv måste jag plugga hela helgen och hela nästa vecka och hela nästa helg... bitter jag? nej nej :P

    SvaraRadera
  2. VARFÖR HAR INGEN BERÄTTAT DET HÄR FÖR MIG!?!!

    Ja, caps lock.

    Måste måste måste lura med mig maken dit.

    SvaraRadera
  3. Hehe, Apart har en förmåga att dyka upp överallt har jag märkt, aktiva killar! Bra att de syns!

    SvaraRadera
  4. Miriam: Verkligen jättetrist att du inte var i Stockholm den här helgen!

    SvaraRadera
  5. Feuerzeug: Vissa saker kräver faktiskt sina caps locks. Hur gick det, tog ni er dit i helgen?

    SvaraRadera
  6. Swedish Zombie: Det var märkbart mer zombierelaterade saker i år även om man inte räknade Apart, riktigt roligt.

    SvaraRadera