tisdag 21 februari 2017

Kulturkollos veckoutmaning: Hälsa och välmående

Vi pratar välmående och energitjuvar. När mår jag som allra bäst? Jag kan inte göra detta utan att nämna Harry Potter, som är mitt liv och min kärlek. Jag upplever just nu en återförälskelse och ser om filmerna samtidigt som jag läser pappersböckerna och lyssnar på Stephen Fry när han läser upp dem på engelska på Storytel. Att få befinna mig i Harry Potter-verse är att få vara rent lycklig en liten stund, hur fånigt det än kan verka för de oinsatta och ointresserade. Förmodligen är detta en inte helt oväntad reaktion på lite oro i mitt privatliv; jag försöker fly. Men det fungerar! Fantasy och Science Fiction har varit min räddning ända sedan jag läste Astrid Lindgrens Bröderna Lejonhjärta och det fungerar än. 




Och just det. När andan faller på och vädret stämmer så åker jag gärna skridskor på Bagarsjön. Det kan vara den största frihetskänslan som finns efter att flyga.

8 kommentarer:

  1. Så bra när man har funnit något som fungerar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det gäller bara att hitta det.

      Radera
  2. Det ser härligt ut att åka skridskor, synd att man är som Bambi på hal is.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir bättre och bättre, men fortfarande svajar jag runt ganska mycket, jag med. :-)

      Radera
  3. Åh, men för den insatte alltså. Precis sådär funkar Harry Potter förmiddag också. Som en vän att hålla i handen när det blåser lite extra hårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det! Jag vet inte riktigt vad jag skulle ta mig till utan Harry Potter-universe.

      Radera
  4. Det är perfekt när man hittar något som verkligen funkar för en!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart! Något jag önskar alla.

      Radera