onsdag 1 juni 2011

So it begins

Jaha, då kör vi. :-) Det är den första juni och dags att läsa på engelska. Har tjuvstartat lite med Game of Thrones men inte kommit längre än till sidan trettioåtta så det räknas knappt alls. Tänker på det som någon skrev om fördelar/nackdelar (har nu letat som en tok men hittar inte det inlägget och kan därmed inte länka) med att ha sett serien innan man läser böckerna och därmed redan har ansikten på karaktärerna, om det är bra eller dåligt. Har egentligen läst för lite för att ha en åsikt ännu men då jag är erkänt usel på att skapa egna utseenden i huvudet så tycker jag nog att det är en hjälp att ha persongalleriet liksom klappat och klart. Blir lite mindre förvirring för min del.

Passar även på att visa upp den urfina present jag fick av en kollega i morse: en Star Wars-nyckelring! Med motiveringen ”För att du är en lika stor nörd som jag är”. En molnig onsdag kunde inte ha börjat bättre.

2 kommentarer:

  1. Så grymt nyfiken på den serien.

    Hur är den hittills?

    SvaraRadera
  2. Miriam: Efter att ha sett sex avsnitt av serien så kände jag att jag måste läsa böckerna. Det är m å n g a karaktärer och att både se och läsa samtidigt har visat sig fungera utmärkt. Det jag inte förstår i serien förklarar boken och tvärtom.

    Tyvärr blev det inte så mycket läsning som jag hade tänkt mig i helgen (som alltid) men har kommit ca tvåhundra sidor in och vill bara fortsätta på nästa kapitel även om jag inte har tid.

    SvaraRadera