torsdag 10 januari 2013

Katter och Jonas Gardell

Idag är jag mosig. Inte ens kaffe med för mycket socker hjälper. Igår kväll läste jag Helena på Dark Places otroligt fina inlägg om katten Saga, ha gärna näsdukarna i beredskap innan du själv går in och läser. Men läsa bör du. Kramade mina egna kissar lite extra innan jag gick och lade mig. Sedan läste jag ut Jonas Gardells del 2 i Torka aldrig tårar utan handskar och snyftade mig igenom ett par timmar till i sängen. Nu har jag sovit alldeles för få timmar och gråtit lite för mycket. Ikväll blir det zombier för hela slanten, så jag orkar med nästa arbetsdag.

2 kommentarer:

  1. Jag läste Helenas inlägg också. Jag höll på att gråta ögonen ur mig. Gardells andra bok har jag inte läst än. Men jag kommer med all säkerhet att gråta ögonen ur mig när jag gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det fint? En av de vackraste och sorgligaste texterna jag läst om kärleken till en katt. Jag plöjde igenom Gardells andra bok på mindre än ett dygn och jag vet ärligt talat inte vad jag tycker än. Ska nog läsa om vissa delar tror jag. Visst var den bra! Men jag gillade nog första delen bäst. Kanske är det bilder från tv-serien som spökar?

      Radera