torsdag 22 februari 2018

Tänk om du en dag vaknar upp i Hungerspelen?

Snubblade över den här boken av en slump och blev lite lycklig när jag insåg att den finns som ljudbok på Storytel. För när det inte finns någon ny Harry Potter eller Hungerspelen att plöja igenom kan en alltid läsa om andra (dock påhittade) fans som älskar fantasy, dystopier och science fiction. Anna Days bok är, åtminstone inledningsvis, rent briljant! Huvudpersonerna i Fandom klär ut sig till karaktärerna i deras favoritbok och film Galgdansen för att gå på Comic Con i London och träffa en av huvudrollsinnehavarna, den unge mannen som spelar den undersköne Willow. Fast någonting går snett och snart befinner sig Violet, Alice, Katie och Nate i historien de dyrkat så länge, de befinner sig i boken Galgdansen, men det är en historia som ändrar sig och tar nya vägar, den följer inte längre mallen de kan utantill. Framför allt: hur i hela friden ska de komma hem igen?

Jag har bara lyssnat några få kapitel men är som du märker oerhört förtjust. Funderar dock på om jag ändå ska köpa pappersboken för allt händer i en rasande fart och jag tror att historien skulle vinna på att läsas i min egen takt, det blir fler naturliga pauser än när jag lyssnar. Håller tummarna för att det här håller hela vägen ut!



4 kommentarer:

  1. Den här går jag och sparar på. Den verkar bra. Hoppas den fortsätter i samma stil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har verkligen öppnat storartat! Hoppas verkligen den håller hela vägen, det är historien värd.

      Radera
  2. Svar
    1. Jättespännande! Och framförallt nytänkande kring hela konceptet.

      Radera