söndag 15 april 2018

Kulturkollos veckoutmaning: sant eller inte del 2

Det här var riktigt roligt! Alltifrån att hitta på egna påståenden, se andras gissningar och att sedan försöka lista ut deras lögner. Det var riktigt klurigt men en nyttig övning, för det är lättare att fara med osanning än man först kan tro. Man vill ju tro på det man läser, vill att saker ska vara sanna, åtminstone i de flesta fallen. För inte så länge sedan hade jag en tillfällig kollega som ljög om nästan allt, hela tiden, och det skapade en oerhört instabil arbetssituation där man till sist inte ens trodde på hen när hen sade att hen hade köttbullar med till lunch. Om inte hen var mytoman så vet jag inte vem som skulle kunna vara. 

Det var två personer som gissade rätt lögn hos mig! Nummer 3 var falsk. Vilket Marias bokhylla och Fröken Christina listade ut. Roligt att det krävdes en annan person med tatueringar för att se igenom  mina påståenden. För jag ÄR jätterädd för nålar OCH har mer än tjugo timmar tatueringar, de är dock inte synliga för andra än min familj om jag inte har bikini på mig. Det många inte vet är att tatueringsnålar fungerar helt annorlunda än de man får sprutor eller tar blodprover med. Tatueringsverktygen ser inte ens ut som konventionella nålar, så dessa klarar jag av utan problem. Stort tack för att ni var med och gissade!



6 kommentarer:

  1. starkt att tatuera sig om man är så rädd, jag är inte rädd för nålar och har ingen tatuering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det är ju bara sjukhusnålar jag är rädd för, tatueringsnålar är en helt annan sak. :-)

      Radera
  2. Precis därför jag också har tatueringar! :P

    SvaraRadera
  3. Där gissade jag fel. Kul utmaning det här!

    SvaraRadera