måndag 29 maj 2017

Läsa på altanen medan tvätten torkar

Vad jag gjorde under stor del av den här långhelgen; låg i en solstol på baksidan av huset och läste. Ibland var det helt enkelt för varmt för både mig och katterna, då bara satt jag där i skuggan och åt vindruvor och drack bubbelvatten. Inte så dumt det heller. Har ännu inte kommit igenom The Handmaid's Tale men vill låta den ta den tid den behöver, språket är nästan outhärdligt vackert trots allt det hemska den beskriver. Lite av Atwoods kännetecken. Jag har börjat bläddra i Sofia Nordins Om du såg mig nu samt hållit och även känt lite extra mycket på Mats Strandbergs Hemmet



2 kommentarer:

  1. Ser riktigt nice ut! Snygg tatuering förresten! Jag har nyss läst Om du såg mig nu och har Hemmet i bokhyllan. Jag borde verkligen läsa The Handmade's Tale.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Hemmet har pojkvännen första tjing på men sedan ska även jag ge mig på den. Om du såg mig nu, ska jag recensera i veckan och The Handmaid's Tale ska du verkligen läsa!

      Radera