måndag 27 mars 2017

En liten paus i fjällen

Det har varit trögt med både läsandet och bloggandet på sistone. Jag påbörjar böcker men lyckas sällan avsluta, även om jag kommer ganska långt i dem. Mitt arbetsliv tar alldeles för mycket tid och sedan är det allt som pågår därefter på hemmaplan. Det finns ingen tid att andas, att bara vara jag. Jag hade hoppats att resan till Sälen på fyra dagar skulle ge mig ett nödvändigt andrum, att jag skulle kunna sitta långa stunder och bara läsa när de övriga slängde sig upp och ner i skidbacken, men självklart blev det inte så. Jag fick faktiskt den längsta sammanhängande lässtunden när vi åkte hem till Stockholm igen, när jag plöjde hundrafemtio sidor av Elin Boardys Tiden är inte än. Men tanken med resan var ändå god, jag fick mer frisk luft än om jag varit hemma och... ja, det var väl det. Men nu börjar vi om igen. Igen. Reboot, och allt det där.



4 kommentarer:

  1. Kanske behövde du en paus också, vem vet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behövde absolut en paus och även om det inte blev som jag trodde så hade jag ändå blivit tillräckligt utvilad för att få en ordentlig lässtund i bilen på väg hem. :-) Att läsa brukar vara att vila, för mig.

      Radera
  2. Rekommenderar dig att avvakta lite med Björnstad tills du känner att du har mer tid och det är på topp. Det är en tung bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min pojkvän läser den just nu och måste hela tiden ta pauser för att berätta för mig just hur hemskt allting är. Så vi får se när jag tar mig mod att börja jag också.

      Radera