torsdag 10 november 2011

Galet många böcker

Helena på Dark Places blev överlycklig över två böcker i brevlådan. Då måste ju jag visa upp min bokskörd för dagen, och att jag också blev mer än förtjust behöver jag nog knappast lägga till. 1. Köpte 11/22/63 på vägen hem från jobbet (och läste så mycket jag hann på tåget). 2. Hämtade ett paket från Bokus med tre böcker i på ICA på väg från pendeln. 3. Hade en bok på hallmattan när jag kom hem!



Alltså:
11/22/63 av Stephen King
Den vita tigern av Aravind Adiga
Högläsaren av Bernhard Schlink
The Painted Darkness av Brian James Freeman
Blue Nights av Joan Didion

Nu vet jag inte riktigt var jag ska  börja men åh vad jag vill stanna hemma hela helgen för att läsa.

(Har aldrig utlyst officiellt köpstopp men måste erkänna att jag nu aldrig varit så nära...)

5 kommentarer:

  1. Hannele: Kan man säga ja. :-) Nu får jag (förmodligen) inte köpa fler böcker förrän e f t e r jul.

    SvaraRadera
  2. Oh vilken fin bokhög. Stephen King är jag väldigt nyfiken på, liksom Vita tigern. Joan Didions bok läste jag om i går. Förstår att du inte vet var du ska börja!

    SvaraRadera
  3. AKJ: Mycket fin bokhög. King började jag lite smått på redan igår, och så är jag redan mitt i Erebos av Ursula Poznanski. Samt Kungarnas krig av George RR Martin... Suck. :-)

    SvaraRadera