tisdag 22 november 2011

Born in '58


Nästan febrigt läser jag 11/22/63. Tidiga morgnar och sena kvällar på pendeltåget, alltid är det novembermörkt där utanför fönstret. Och alltid hör jag Bruce Dickinsons Born in '58 i huvudet.

Born in a mining town in '58
When black and white TV was up to date and men were still around
Who fought for freedom, stood their ground and died

Justice and liberty, you can buy, but you don't get free
In a world of steel and glass, we bury our past

Bruce Dickinson – Born In '58

4 kommentarer:

  1. Å, vad alla läser den boken! Förhoppningsvis ligger den även i min låda idag!! :-)

    Det mörka tornet

    SvaraRadera
  2. Det mörka tornet: Jag kommer inte alls igenom den lika snabbt som Helena men snart är jag halvvägs. :-) Hoppas du får den idag!

    SvaraRadera