fredag 4 april 2014

Battlestar Galactica

Det går lite upp och ner med läsningen just nu men mest ner om jag ska vara ärlig, även om jag läser både Boktjuven av Markus Zusack samt Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson. Mycket beror förmodligen på att Netflix har kommit in i mitt liv. Min stora kärlek vad gäller serier just nu är Battlestar Gallactica som jag fullkomligen slukar. Är i mitten av den sista (och fjärde) säsongen och både vill komma till ett snabbt avslut samtidigt som jag aldrig vill att det ska vara över. Vilka karaktärer! Vilka underbara intriger och moraliska dilemman, för precis när man tror att man listat ut något så blir man överraskad. Det är en hittepåvärld som jag inte riktigt vill lämna, som jag drömmer om på nätterna. Är fortfarande lite förundrad över hur en låtsasframtid ibland kan kännas mer verklig än det riktiga livet här och nu. Det handlar om identitet, vem och vad man tror att man är och vem man egentligen är. Vad som händer med människor när de får veta att de själva eller någon nära är någon helt annan, kanske till och med en maskin. Det handlar om vad som händer när man förlorar sina nära och sina drömmar. Hur går man vidare?



6 kommentarer:

  1. Netflix är en riktig konkurrent till läsningen. Jag har snöat in på Drop dead diva, lite lagom lättsamt. Men jag får nog kolla in Battlestar G. Verkar intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Netflix är så underbart och så "farligt" eftersom det är så rackarns lätt att fastna i en serie, man tänker "bara ett avsnitt till" och så vaknar man upp tjugo avsnitt senare. Men jag hoppas och tror att det lite är nyhetens behag för mig, att det blir bättre.

      Radera
  2. Netflixandet tar knäcken på mitt läsande också, slukar Supernatural mm. BSG är sjukt bra. Tyckte den doppade lite i säsong 3 men i övrigt är den fantastisk, mörkret, karaktärerna, myterna... Det finns nog ingenting jag inte älskar med den serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supernatural såg jag för många år sedan men tappade liksom bort någonstans på vägen. Skulle jag börja om nu när jag har alla avsnitt tillgängliga så skulle jag absolut fastna igen! :-) BSG hade möjligtvis en liten dipp i säsong 3 men inte så att jag blev bekymrad. Jag är så kär i allt det här som du säger med mörkret, myterna, att jag kommer bli riktigt deprimerad när det är slut. Har fått pojkvännen att kolla från säsong ett och nu är han också fast.

      Radera
  3. Åååh! Måste ta och titta på Battlestar Galatica någon gång! Bara spelet spelet, och ÄLSKAR spelet! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste du nog! ;-) Jag är inte så mycket för spel så det har jag aldrig råkat på men härligt att höra att det också är bra.

      Radera