onsdag 8 maj 2013

Lite mer nattduksbord och så övernaturliga trilogier

Lite bättre, eller hur? Ingen risk för att någon katt ska bli krossad av boklavin eller för att något ska välta över mig när jag sover. Vem anade att läsning kan vara så skadedrabbat. Nu finns där enbart tre böcker, en läsplatta och okej, fortfarande fem anteckningsböcker, men allt annat krafs är bortstädat. Den älskade lilla (och lila) läslampan ligger redo, det känns lite som att tjuvläsa under täcket när jag använder den. För använder den gör jag trots att jag lever ensam och inte har någon förutom katterna att störa om jag ligger vaken med lampan tänd.

I övrigt försöker jag läsa flera "tvåor" i övernaturliga trilogier med kvinnliga huvudrollsinnehavare. Högst förvirrande. Men vänta, satt inte hon fast i en källare förut? Och vad hände med den autistiska lillasystern? Nej, just det. Helt annan bok. Ska nog ta dem en i taget från och med nu. Den tanke jag förut hade om att vänta in alla delarna i en serie innan jag börjar läsa kanske inte var helt knasig.



(Och så ett exempel på hur det alltid blir när man ska försöka fotografera något i det här huset. Katt smack mitt i bilden.)



4 kommentarer:

  1. Blev riktigt fint! Försök hålla det så man inte börjar om och stapla nya torn!

    Känner i gen det där med katten! Har själv katt och hund och de lyckas alltid med komma med på bild på ett eller annat sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tornstaplandet kommer. :-) Frågan är bara hur l ä n g e det dröjer innan jag är där igen.

      De har liksom ett sjätte sinne för när något har förändrats och om man vill fotografera något. Då sitter de där, mitt i smeten! Noll känsla för att de är i vägen.

      Radera
    2. Eller så har de perfekt känsla för när de är i vägen och vill jävlas så mycket som möjligt ;)

      Radera
    3. Så måste det ju givetvis vara! :-)

      Radera