onsdag 3 juli 2019

Hur fina är inte de nya Harry Potter-omslagen?


Jag fullkomligt älskar de nya Harry Potter-omslagen och kommer helt klart köpa allihopa igen, trots att jag redan äger dem i flera olika utgåvor, på både svenska och engelska. De mjuka banden med mer stilrena bilder ska tilltala äldre läsare och inte de nio till tolvåringar som var den primära målgruppen en gång i tiden. Bokserien har som bekant överskridit alla åldersgränser och rekommendationer, och har blivit något för alla med ett fantasy-hjärta. Det är den brittiske formgivaren Olly Moss som har skapat de nya, mindre lekfulla och mörkare omslagen. Och jag älskar dem alla med hela mitt Harry Potter-hjärta.







4 kommentarer:

  1. De är verkligen otroligt fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är nästan lite elakt att hela tiden skapa nya fantastiska utgåvor, jag måste ju ha dem alla! :-)

      Radera
  2. Jättefina omslag! Kan bli dyrt det här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhm... Intalar mig själv att jag ska köpa en i taget, lite då och då. Får se hur det går.

      Radera