tisdag 28 november 2017

Kulturkollos veckoutmaning: något att längta till!

Vi pratar om längtan efter sådant som ska komma och åh vad jag längtar efter så många saker. Jag längtar efter att jag och min familj ska må bättre efter förlusten av bonusbarnens mamma för en månad sedan, jag längtar efter att få sova en hel natt och inte behöva oroa mig för katten som visar tecken på att hon inte mår helt bra. Jag längtar efter att december ska komma och gå, för då kommer min sambo arbeta tolv timmar om dagen, inklusive helger, och jag kommer stå upp till axlarna i matlagning, tvätt och städning. Jag är inte alls förtjust i julen så den kan i ärlighetens namn fara och flyga. Jag längtar mig galen efter obruten lästid, att få krypa ner i sängen och plöja en serie (vilken som helst!) på Netflix och bara flytta på mig när mer kaffe måste hämtas. Men december är inte helt värdelöst, för då kommer ju nya Star Wars The Last Jedi! Vi är så till oss över detta att vi har filmaffischen upptejpad på insidan av toalettdörren. Det är mycket nu, det ska jag inte sticka under stol med, och då har jag inte ens orkat ta upp mitt jobb som sakta men säkert suger musten ur mig. Men december måste ta slut något gång, det med. 



10 kommentarer:

  1. Det där är ju en film att längta efter :) Jag har inte så många åtaganden till jul så jag känner att jag börjar gilla alltihop :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har så höga förhoppningar på den filmen att det är knasigt! :-)

      Det blir en annorlunda jul i år med allt som har hänt, men jag hoppas att vi kan starta om, skapa nya traditioner. Förhoppningsvis några som även den här Grinchen kan gilla.

      Radera
  2. Ja det är något väldigt speciellt att se en hel serie, alla avsnitten på raken. Man kommer så mycket djupare in i berättelsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Man hinner glömma mycket på en vecka när man måste vänta på nästa avsnitt.

      Radera
  3. Jag skulle nog också kunna tänka mig att hoppa över december. Men även i min familj är nya Star Wars-filmen en riktigt stor grej, så den längtar även jag till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Star Wars kommer bli mäktigt! Oerhört ledsen över att det är sista filmen med Carrie Fisher men det är som det är.

      Radera
  4. Star Wars ja, jo, den är inte så svår att längta till.

    SvaraRadera
  5. Jag är inte speciellt förtjust i julen heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog mest julhetsen jag har något emot, alla de enorma förväntningarna som sällan blir infriade.

      Radera