lördag 14 juni 2014

Fantastiska, underbara Donna Tartt

Jag har kommit till den sista av de fyra böcker jag och mamma köpte till i påskas och vilken bok det var att spara till sist! Donna Tartts Steglitsan har verkligen tagit mig med storm. Har kommit ca tvåhundra sidor in och om det fortsätter så här ända till sista sidan (har drygt femhundra kvar) så kommer det bli en fantastisk nöjesläsning. När jag inte läser så tänker jag på boken, på Theo och hans liv för alla karaktärerna känns verkliga, som om jag känner dem på riktigt. Läsa boken är exakt vad jag ska göra varje ledig sekund den här helgen.

2 kommentarer:

  1. Håller med. När jag läste boken så kände jag likadant. Karaktärerna känns verkliga, och även om det inte händer så mycket hela tiden så vill man inte sluta läsa. Det är verkligen en bok jag kommer att läsa igen, om några år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt lite underligt hur trollbunden jag är trots att det, som du säger, under långa perioder inte händer något särskilt. Hon är talangfull på det sättet, Donna Tartt.

      Radera