tisdag 23 maj 2017

Lyckat eller misslyckat inköp?

Då vi verkar ha hoppat över våren tänkte jag köpa mig något ytterplagg att ha till och från jobbet då vinterjackan har blivit alldeles för varm. Hogwarts-munkjacka passar sig inte riktigt på kontoret, åtminstone inte alla dagar. Efter en snabb titt på Åhléns så insåg jag att jag inte skulle hitta något, inget av det som fanns var riktigt jag. Bomberjacka innebär alldeles för många minnen från tonåren när enbart skinheads använde dessa, det spelar liksom ingen roll att de finns i rosa numera. Och kostade inte allt hutlöst mycket? Så jag gick till Akademibokhandeln och köpte mig en bok. Plättlätt. Smärtfritt. Utan minsta baktanke att det kan vara för dyrt så här strax före lön. Det blev Konsten att fejka arabiska av Lina Liman som har undertiteln: En berättelse om autism. Ska bli mycket intressant att läsa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar