tisdag 10 maj 2011

I dödsskuggans dal


Det är aldrig bra för min plånbok att gå förbi Sf-bokhandeln i Gamla Stan, det är baske mig omöjligt att komma därifrån utan att vara minst trehundra kronor fattigare. Men oj vad roligt det är! Igår köpte jag De Ickesynliga och The Game of Thrones. Fick svår beslutsångest när jag på väg till kassan fick syn på den tredje boken i Ola Skogängs Theo-serie, inte för att den var så väldans dyr utan för att jag redan sprängt dagens budget. Den fick ligga kvar, snyft, men jag lovade dyrt och heligt att komma tillbaka och hämta den efter lön.


4 kommentarer:

  1. Det ÄR verkligen omöjligt att gå förbi Sf-bokhandeln utan att köpa något. Serieavdelningen är den farligaste för mig, det blir lätt galet dyrt om man väl börjar gräva runt där.

    SvaraRadera
  2. Håller med, jättesvårt!

    Tur för mig att jag bor i Lund. Så är inte lika lätt att ha vägarna förbi, den i Malmö är ju inte långt bort men blir verkligen inte ofta.

    Men är också synd, för det är ju en så hemskt mysig butik!

    SvaraRadera
  3. jag förstår dig så väl! Hopplöst frestande bokhandel, tur jag bara passerar ett par gånger om året.

    SvaraRadera
  4. Bokstävlarna: Jag har ganska nyligen börjat uppskatta serier, så nu har jag ÄNNU en sak som gör att jag går därifrån fattigare. Men lyckligare.

    Miriam: Har aldrig varit i Malmöbutiken men nu inser jag att ett besök där måste planeras in i sommar när jag ska dit för att hälsa på min syster.

    Snowflake: Jag vet inte om ett fåtal besök per år skulle hjälpa, finns en viss risk att jag bara skulle köpa ännu mer varje gång jag väl kom dit. ;-)

    SvaraRadera