torsdag 21 september 2017

Så hur det går det med läsningen?

Jomen tackar som frågar! Det går bättre. I helgen hade vi inga barn hemma och mannen var borta stor del av lördagen så jag hann läsa dryga 400 sidor i Jerker Virdborgs Sommaren, syster. Hela boken! Nu är jag mitt inne i Helena Dahlgrens Orkidépojken och älskar att läsa om vad som kanske inte är mina hoods, ändå är väldigt nära mina hoods då jag bor i grannkommunen. Ytterligare ett plus för att huvudpersonerna går till partybåten Patricia för att festa! Jag och mina vänner praktiskt taget bodde på den för tjugo år sedan. 




På bilden: en något motvilligt fotoobjekt i form av Cattis som mest ville stirra på ytterdörren då alla tre hussarna väntades hem vilken sekund som helst.

4 kommentarer:

  1. Va mysigt att få lite tid för sig själv så! :) Vad tycker du om Orkidé Pojken? Jag har nog inte ens hört talas om den boken innan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om den! Den utspelar sig i mina kvarter så det är mycket igenkänning. :-)

      Radera
    2. roligt :) Jag tror jag får skriva en spännande bok som utspelar sig i lilla Alvesta xD haha

      Radera
    3. Låter som en bra idé! :-)

      Radera