tisdag 12 juli 2016

Så, vad tycker jag om Storytel?

Nu har jag provat Storytel i nästan en månad och även om jag inte lyssnat varje dag så har det ändå blivit till vana en majoritet av veckans dagar. Jag lyssnar mest till och från jobbet. Att stå vid Slussen där de bygger om och ljudet från bussmotorerna studsar mellan asfalten och betongtaket är nästintill omöjligt men när man väl sitter ombord så går det fint. Allra bäst är promenaden mellan hållplatsen och hemma, när jag passerar sjön, då är det en fröjd att ha en berättade röst i lurarna. För det är ohemult mysigt att få lyssna på bok. Tidigare i mitt liv har jag varit alldeles för rastlös, tankarna försvann nästan omedelbart iväg på egen hand och så upptäckte jag tio minuter senare att jag inte lyssnat alls. Nuförtiden kan jag till och med ligga i sängen i ett mörkt sovrum och lyssna utan att tappa koncentrationen eller somna. 

Själva appen tycker jag fungerar bra. Jag har inte något att jämföra med, då jag inte provat andra ljudboksleverantörer, men allt är tämligen självförklarande och enkelt att förstå. Jag har inga problem att växla mellan böcker, appen håller hela tiden reda på var jag är i vilken bok. Och så älskar jag att man kan ladda ner böckerna i sitt bibliotek när man har Wi-Fi, så att man senare kan lyssna även om man befinner sig i radioskugga. Så länge jag kan så kommer jag läsa fysiska böcker, för jag älskar känslan av pappret, bokstävernas form och doften av äldre böcker! Men det här är ett fantastiskt komplement för när jag är aningens för trött för att låta ögonen göra jobbet. 

2 kommentarer:

  1. sonen lyssnar på jobbet, där han är ensam på natten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju suveränt när man kan lyssna på jobbet!

      Radera