måndag 21 mars 2016

Jag lugnar ner mitt tempo och läser något annat

Jessica Schiefauers När hundarna kommer visade sig inte vara helt rätt för mig just nu. Språket är helt fantastiskt, faktiskt så bra att ångesten lade sig som en våt duk över mitt trötta huvud. Så jag bytte till Caitlin Morans Konsten att skapa en tjej. Det visade sig visserligen vara ångest det med: uppväxts, tonårs, fattigdoms, utanförskaps. Men uppblandat med en galen humor som får en att skratta hysteriskt genom skäms- och gråtattackerna. Idag får jag dessutom äntligen låna en väns exemplar av Lars Wilderängs Stjärnfall, fortsättningen på Stjärnklart. Det kan bli svårt att avsluta något de närmaste dagarna.

2 kommentarer:

  1. Läste nyligen När hundarna kommer, kände också hur ångesten kom krypande när man läste den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt obehaglig! På det bästa sättet. Bara inte helt rätt just nu för mig.

      Radera