fredag 15 augusti 2014

När jag lät dig gå, av Gayle Forman

Fortsättning på Om jag stannar

Det har gått tre år sedan bilolyckan som förändrade allt för Mia. Hon är en cellist på uppgång, Adam en välkänd rockstjärna men de är inte längre ihop. Det är Adam man får följa i den här uppföljaren och det gillar jag väldigt mycket, att få veta allt det han tänkte och kände i den första boken när Mia låg på sjukhus och nästan dog. Nu får de oväntat ett dygn tillsammans i New York innan de måste åka åt skilda håll.

Om jag stannar var en bok om livet och döden, När jag lät dig gå handlar om kärleken. På ett sätt är den till och med bättre än den första, språket flyter på ett bättre sätt för mig och jag älskar Adams ilska och utåtagerande. Och så är det underbart att få se Mia genom någon annans ögon, att få hennes handlingar tolkade av Adam. Båda de här böckerna är otroligt bra och jag skulle rekommendera dem till både ungdomar och vuxna. Att läsa mer av Gayle Forman kommer bli ett måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar