torsdag 20 juni 2013

Med näsan knappt över vattenytan

Det har varit en av de galnaste jobbveckorna på mycket, mycket länge. Sedan förra måndagen har jag nästan enbart orkat jobbat, äta och sova, att få stunder över till läsning har mest varit en önskedröm men jag har ändå förhoppningar inför den stundande midsommarhelgen. Får se om jag får utropa tidigt bloggsommarlov, något jag egentligen inte tänkte göra förrän i juli, för min ork räcker helt enkelt inte till just nu. Men när jag väl läser så läser jag den av andra bloggare väldigt gillade När skruven dras åt av Henry James men kan åtminstone än inte falla in i hyllningskören, istället känner jag mest att jag irriterar mig på karaktärerna och hela tiden noterar hur gammalmodig berättelsen känns. Får se om helhetsintrycket blir detsamma när jag läst ut.

2 kommentarer:

  1. Jag känner lite likadant och har också stora förhoppningar på helgen! Hoppas hinna med många och långa lässtunder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vad en extra ledig dag kan göra! :-) Fick tillbaka läslusten i och med att "Gycklarens arv" landade i min brevlåda. Hoppas det blivit bättring på den punkten även hos dig.

      Radera