lördag 9 april 2011

Mer Murakami, eller: hur jag for med osanning

.

Pratade med mamma om Murakami och att jag köpt 1Q84, undrade om hon vill låna när jag är klar. Berättade att jag alltid velat läsa honom men inte kommit mig för att börja. En dag senare kommer det ett sms: "Du har visst läst honom, boken heter Sputnikälskling." Just det.

Hur kunde jag glömma den? Efter att snabbt ha googlat fram och läst handlingen minns jag givetvis. Jag minns huvudpersonen K och unga Sumire, har för mig att den senare slutade röka för att komma närmare sin stora kärlek, Myu.

Men vad jag inte minns är hur den slutade, kanske borde jag läsa om den vid tillfälle (fast när? Jag behöver ledigt för att läsa!). Jag gav den till mamma för att jag ville diskutera den, men sen försvann den blixtsnabbt ur mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar