tisdag 19 februari 2019

Kulturkollos veckoutmaning: Visa mig din bokhylla


Den här veckan ber Kulturkollo oss att visa upp våra bokhyllor och läshörnor, vilket är väldigt roligt! Vi börjar med bokhyllan som finns i min lägenhet som jag inte bott i på två år, men bokhyllan står kvar och botaniseras i av min mamma som är nuvarande hyresgäst. Precis innan jag flyttade till sambon gick jag igenom alla böckerna, sorterade efter färg, gav bort och slängde en massa som jag visste att jag aldrig mer skulle titta på och heller inte ansåg vara någon annan till värde. Kvar blev något ganska stilrent om än inte bokstavssorterat. Varför gjorde jag inte så här tidigare?




Sen favoritläshörnan då. Vid brasan med en kopp te i muminmugg och en orimligt stor läshög. Det är långt ifrån alltid så här välstädat och snyggt men principen är oftast den samma. Tror inte jag förstod just hur rogivande en sprakande eld faktiskt är, förrän jag blev med sambo och kamin. Mysfaktor deluxe. 



10 kommentarer:

  1. Åh, vilka mysiga bilder! Tycker att det är väldigt snyggt med färgsorterat, men sorterar själv i bokstavsordning
    En brasa i läshörnan är ju drömmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag var en sträng följare av bokstavsordning tidigare! Men jag kunde ju aldrig hålla den ordningen mer än ett par veckor så jag bestämde mig för att testa något nytt. :-)

      Radera
  2. Mysigt! Veden börjar ta slut i vedboden här, har gått åt i vinter. Snygg färgmatchning i hyllan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har verkligen gått åt ved i vinter, många brasor har det blivit. :-)

      Radera
  3. Åh, färgkoordinerat, så snyggt! Kaminen verkar jättehärlig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev verkligen jättefint med färgkoordinerat. Jag blev faktiskt förvånad själv. Och kaminen är en kär vän. :-)

      Radera