tisdag 9 april 2013

Och tiden den bara rinner iväg

Vart tar dagarna vägen nuförtiden? I teorin har jag massor av tid och möjlighet att läsa men i verkligheten så har jag återigen hamnat i en rutin där jag sover och jobbar och sedan gör om det igen. Att jag dessutom är ensam på min avdelning på jobbet för den fjärde veckan av fem gör inte saker mindre stressiga, min kollega blev akut sjuk. Sen vet jag inte hur många gånger på sistone som jag sett fram emot lässtunden på pendeltåget (trettio helt ostörda minuter) men väl där insett att tröttheten tagit över och så sitter jag och spelar Bubbles på mobilen för att inte somna. Är helt fast i Wool av Hugh Howey och snikade till mig en hel timme av lästid igår på lunchen, men det krävs ju att man faktiskt börjar läsa och inte bara tänker att man ska. Och måndagskvällarna framöver kan man lika gärna stryka som potentiell lästid på en gång noterade jag igår. Först är det Game of Thrones, sedan Hannibal (brottsbekämpare som undviker ögonkontakt och det hintas om Asperger! Ela lycklig) och slutligen The Newsroom (som jag visserligen redan sett säsong 1 av men när jag ändå satt där i soffan så fortsatte jag av bara farten).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar