måndag 2 mars 2015

Årets skörd på bokrean

Klockan sju i när de öppnade bokrean på Akademibokhandeln så stod jag där med två kollegor. Det var tredje året i rad och den här gången tog vi en paus mitt i shoppandet för frukost, varma scones med blåbärssylt, innan vi handlade vidare. Jag gick inte helt överstyr utan kom därifrån med åtta böcker. Inte helt illa när man de första timmarna fick fyra böcker till priset av tre.




Patrick Modiano - De yttre boulevarderna
Kristian Lundberg - En hemstad
Hans Fallada - Hur ska det gå för Pinnebergs?
Kristina Sandberg - Att föda ett barn
                                   Sörja för de sina
                                   Liv till varje pris
Susan Cain - De introvertas betydelse i ett samhälle där alla     syns och hörs

8 kommentarer:

  1. Åh vad underbart det är med bokrea :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så väldigt fantastiskt och underbart med bokrea. :-)

      Radera
  2. Cains bok vill jag verkligen läsa nån gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hållit i den många gånger, men alltid ställt tillbaka den. Fast med bokreapriser så var det inget snack.

      Radera
  3. Vilken trevlig hög! Vilken lyxfrukost ni fick! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar hög och fantastisk lyxfrukost! :-) Förra året tänkte jag inte alls på caféet som faktiskt finns där.

      Radera